Thursday, February 4, 2010

Karnival Keusahawanan

salam..

isnin dan selasa lepas (1 & 2 feb 2010) , seksyen enterprenuership kami gabung dengan kanak-kanak matematik dan ada juga dari fakulti sains telah bekerjasama menganjurkan satu karnival membeli belah di perkarangan masjid sultan ismail UTM. karnival selama 2 hari ini bertujuan untuk mendapatkan A bagi subjek keusahawanan ini. tujuan kedua adalah untuk develop shopping skill dikalangan pelajar UTM. kami juga belajar cara-cara memaksa pelanggan untuk membeli barangan atau makanan yang kami jual walaupun dengan harga yang tidak berpatutan.

sandwich burger sir mamoo boboy antara yang mencuri perhatian pelanggan mahupun peniaga sekeliling. terdapat juga persaingan sihat antara crocs local dan crocs original yang diusahakan oleh encik ainul yang mempunyai kaki yang original. satu lagi produk yang mendapat tempat di hati pelanggan adalah ais goyang (betul kan?).

diharapkan kami memperolehi A dalam subjek ini dan tahniah kepada semua peniaga yang untung mahupun rugi. kepada yang rugi, sila belajar cara-cara berniaga dari usahawan muda encik rudy.


sekian..