Friday, December 25, 2009

Lensa

afiq: boss, you ada lens??

tauke: ada-ada. apa brand you mau?

afiq: canon. 55-250.

tauke: sikijap ah..saya kasi you tengok.

afiq: bole test?

tauke: you ada bawak kamera?

afiq: hm..brapa ni?

tauke: 950. suda murah kasi you.

afiq: wah. tak boleh murah lagi ka?

tauke: ini harga offer maa...suda murah..takda jumpa kedai lain..

afiq: you kasi murah la sikit boss. hari ni krismas. 900 tak boleh?

tauke: wah mana boleh. hm.. you punya pasal saya bagi 920 ok?

afiq: 900 la boss...

tauke: tak bole..920 suda murah..

Hari ini tujuh buah kedai kamera saya lawat, semua menggunakan dialog yang sama. semua berakhir dengan duka yang sama. sebenarnya tak cukup bajet hendakkan lensa baru yang mempunyai kuasa zoom tiga kali lebih baik daripada lensa yang sedang saya gunakan, tujuan ke kedai hanya untuk menjenguk-jenguk teknologi fotografi dan skali-skala mencuba teknologi tersebut. nantilah, kalau ada duit lebih dari elaun buku petronas, ke kedai lensa lah jawabnya.

nasib baik pemburuan ini di temani rakan, encik faizall yang mempunyai matlamat yang sedikit berbeza; mencari gajet yang manusia sumbat ke dalam telinga; MP3. tapi hasilnya juga sama; gagal.

cuti krismas ini seakan terlalu panjang. org tersayang pun tiada di sisi pulang ke desa menziarah sanak. sudah lari dari landasan topik ni.

apa-apa pun, lensa canon 55-250mm, lambat laun awak akan melekat pada kamera saya.hehe

2 comments:

alchemy said...

ko ade camera besar ke? hoho

afiq hamid said...

ada2. canon 450d. baru beli cuti yang lepas.

Post a Comment