Thursday, December 31, 2009

Night Run 2009 dan New Year 2010

salam..

31 dis 2009, UTM menganjurkan larian malam bagi semua warga UTM yang berminat untuk berlari pada waktu malam tak kira muda atau veteran. saya dan adilah pergi ke padang kawad tempat bermulanya perlumbaan tersebut untuk mengambil gambar. watak utama dalam perlumbaan ini diterajui oleh khairulfaiz (kecik) dan bagi pelari wanita adalah huda dari fakulti elektrik. tanpa dua orang ini saya tidak pergi ke padang kawad membazir bateri kamera saya. perlumbaan memakan masa satu jam dan pelari yang berjaya membuat pusingan paling banyak akan dikira sebagai pemenang. satu pusingan berjarak kira-kira satu km. jejaka-jejaka dilepaskan kira-kira jam 9 malam sebelum wanita dilepaskan satu jam berikutnya.



nasib tidak menyebelahi kecik yang pernah menyandang naib johan lari daki gunung angsi di negeri sembilan (peringkat antarabangsa kot). saya tidak menunggu sehingga penyampaian hadiah dilakukan kerana semua pemenang bukan dari kelompok yang saya kenali.


1 jan 2010, saya dan rakan sebilik encik pali menunggang motorsikal naik ke balai cerap bagi menunggu detik 12 tengah malam yang dihiasi letupan mercun dan bunga api di keliling balai cerap. sampai di puncak, penuh dengan manusia. sampaikan parking kereta penuh sepanjang selekoh terakhir di puncak balai cerap. bagai ada pesta. semestinya sebahagian besar daripada mereka tidak menghiraukan walaupun mereka tahu bahawa malam tersebut merupakan malam berkat malam jumaat. ada yang menjerit-jerit selamat tahun baru, ada yang melaungkan nama pengetua kolej, dan ada yang mengadakan jamuan ringan sesama mereka. walaubagaimanapun, keseronokan tidak lama, manusia yang kami gelar 'pak guard' naik menghalau kami turun, dengan cara yang baik. ini ada satu gambar menarik yang kami ambil di atas balai cerap. terima kasih kepada artis encik roshdi.


sekian..

0 comments:

Post a Comment