Wednesday, December 30, 2009

Petang di UTM

salam..

satu petang di hujung tahun 2009 saya dan faizal berjalan keliling UTM cari apa-apa yang menarik untuk di ambil gambar. destinasi pertama, tasik UTM. belum jejak ke tasik, terpandang sekumpulan pelajar di padang sedang bermain memukul bola dengan kayu. kayu satu, bola satu, yang main hampir 20 orang. apa dia? rakan saya faizal pun berkata "inilah sofbol namanya, aku wakil kedah dulu waktu sekolah". oh, baru saya tahu faizal seorang atlit suatu ketika dahulu. saya mengambil beberapa keping foto mereka sedang bermain tetapi saya belum mahir di dalam 'sport photography' ni.


sebaik itu kami ke tasik. saya hendak mencuba ambil gambar air mengalir. helahnya adalah untuk mengambil gambar sebawah mungkin. tetapi agak curam juga tebing takut-takut ada yang terjatuh nanti.


dalam perjalanan pulang ke kolej, singgah sebentar di gelanggang salah guna KTDI. terdapat banyak gelanggang tetapi semuanya di salah gunakan. gelanggang takraw dijadikan gelanggang futsal, gelanggang bola keranjang dijadikan 'skatepark', gelanggang badminton dijadikan gelanggang bola keranjang dan pelajar-pelajar yang hendak bermain badminton terpaksa bermain di laman belakang blok masing-masing. gambar-gambar di bawah merupakan mereka-mereka yang menyalahgunakan kemudahan ini.

sekian..

0 comments:

Post a Comment