Wednesday, January 27, 2010

Pertandingan mengurat

salam..

ini lagi satu kisah zaman silam. masa ni form 1. baru daftar masuk sekolah menengah. hari pertama masuk kelas, saya duduk belakang. tak kenal siapa-siapa. lepas tu berkenalan la dengan mamat yang duduk sebelah ni. nama dia Canie Peter Tan. hensem sikit la dari saya. sembang punya sembang, kenal la hati budi si Canie ni yang senget jugak macam saya. kami jadi kawan baik la masa tu.

seminggu lepas tu, ada budak baru masuk kelas kami sebab lambat daftar. budak perempuan. nama dia Nurul Syuhada Hasny. tak berapa nak ingat la siapa lagi classmate waktu tu. tapi kalau nak dibandingkan, dia la awek paling cun dalam kelas. saya dengan Canie pun mengadakan pertandingan, siapa yang boleh memenangi hati Syuhada ni. sebagai hadiah, siapa kalah kena belanja Deli burger KFC. (masa tu ada Deli burger kat KFC harga RM1.95)

maka pertandingan pun bermula. saya mulakan langkah pertama dengan menawarkan air sirap bandung beli di kantin dengan harga 50sen kepada Syuhada. lepas tu kami pun bersembang-sembang la. dia layan je tapi banyak cakap la pulak. sepatah saya cakap, 43 patah dia balas. Canie pun buat la cara dia saya tak tahu. macam-macam la saya buat, pura-pura stadi dengan dia, belikan dia coki-coki dan sebagainya. tapi lama-lama rasa bersalah pulak sebab mak saya cakap tak baik mainkan hati perempuan ni. saya bukan suka dia pun. nanti dia ada hati kat saya susah pulak.

saya cakap dekat Canie nak hentikan pertandingan ni. Canie pun gembira la dia ingat saya mengaku kalah. siapa cakap saya mengalah. entah masa bila dan macam mana, kami pergi tanya dekat Syuhada antara saya dengan Canie ni dia pilih siapa. masa tu senget, ada ka patut pergi tanya macam tu? lepas tu Syahada pulak bagi signal macam dia minat kat saya. aduh kan dah susah. kalau nak terus terang dekat dia nanti dia marah pulak. diam saja lah. sampai akhir tahun saya layan dia. tapi dah jadi macam kawan baik saja la. tak lebih dari itu.

sampai sekarang kot saya tak pernah bagi tau Syuhada pasal ni.

sekian..

0 comments:

Post a Comment